featured-content

GP Singapore : Alonso Layak Menang

Pemandu Ferrari yang juga Juara Dunia F1 dua kali Fernando Alonso sekali membuktikan bahawa dia memang sukar digugat pada perlumbaan waktu malam dengan kemenangan ke-4 pada musim ini. GP Singapore yg baru memasuki edisi ke-3 dalam kalendar F1 juga memberi makna tersendiri bagi Alonso dengan 3 kali penyudah podium bermula tahun 2008 selaku juara dan 2009 tempat ke-3.

Alonso berjaya mengekalkan kelebihan kedudukan petak pertama sebaik perlumbaan dimulakan dan diekori rapat oleh Vettel. Cabaran sengit dari pemandu Red Bull itu tidak menggugat kemaraan Alonso untuk memburu kejuaraan dunia ke-3. Dengan kemenangan itu, Alonso kini hanya ketinggalan 11 mata di belakang pendahulu ketika ini, Mark Webber. "Kemenangan ini cukup bermakna. Kami berjaya membuktikan bahawa jentera kami mampu mempamerkan prestasi terbaik dan mampu memberi saingan di litar mana sekali pun," kata Alonso.

Vettel
dan
Alonso
dipisahkan 0.293 saat

Malang buat pemandu McLaren Lewis Hamilton apabila jenteranya dilanggar dari belakang oleh Webber di selekoh 7 pada pertengahan perlumbaan yang menyebabkan Hamilton terkeluar daripada perlumbaan. Manakala Webber pula menamatkan perlumbaan di tempat ke-3 dengan 15 mata dan masih kekal mendahului senarai keseluruhan kategori pemandu dengan mengumpul 202 mata.


0 comments:


Recent Comments

Editor

My photo
Hi my name is iRfan Johan. I run this blog as a fan of Fernando Alonso. This is not just F1, but this all about Racing. Thanks for visiting.
myfreecopyright.com registered & protected

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP