featured-content

Best Night Moves

Fernando Alonso merupakan pemenang pertama perlumbaan waktu malam di GP Singapore. Litar itu merupakan perlumbaan waktu malam pertama, litar jalanan pertama dalam asia dan trek melawan arah jam. Walaupun kemenangan itu telah dirancang oleh ketua pasukan Renault, Flavio Briatore dengan kemalangan yang disengajakan itu telah membantu rakan sepasukan Nelson Piquet Jr ketika itu, Fernando Alonso muncul juara GP Singapura 2008.

 

Skandal Crashgate 
GP Singapore
Penguasaan Alonso di Litar Marina Bay, Singapore mungkin kerana latihan yg dilakukan oleh Juara Dunia F1 dua kali itu dengan berbasikal disepanjang litar itu. Litar itu telah menjalani beberapa proses baikpulih terutama di laluan yang bumpy. Turapan semula permukaan jalan dilakukan di selekoh 3, 7, 14 dan 19 termasuk selekoh 10 yang dikenali sebagai Singapore Sling dan semua bahagian kerbs juga telah diubahsuai bagi memastikan pelumba tiada masalah semasa melalui setiap selekoh. Laluan di pitlane juga telah direndahkan sebanyak 1 sentimeter supaya pelumba dapat memasuki semula litar dengan lancar.


0 comments:


Recent Comments

Editor

My photo
Hi my name is iRfan Johan. I run this blog as a fan of Fernando Alonso. This is not just F1, but this all about Racing. Thanks for visiting.
myfreecopyright.com registered & protected

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP