featured-content

F1 : Teka Teki Terjawab

Segala ramalan dan teka teki siapa juara dalam saingan F1 musim 2010 sudah terjawab. Tahniah kepada Sebastian Vettel dari pasukan Red Bull Racing setelah memenangi perlumbaan terakhir di Abu Dhabi dan menjadi Juara Dunia termuda yg sebelum ini dipegang oleh Lewis Hamilton. Vettel menangis teresak-esak ketika masih memakai topi keledar selepas tamat perlumbaan apabila  menerima ucapan tahniah oleh pengurusan pasukannya. Vettel merupakan pemandu kelahiran Jerman kedua yg menjuarai gelaran Juara Dunia Pemandu F1 selepas Michael Schumacher.  
Sebastian Vettel sememangnya layak untuk memenangi kejuaraan itu. Jentera RB6 yg dipandunya telah mencatat 10 kali kedudukan grid pertama dan 5 kali kemenangan untuk musim ini. Begitu juga dengan rakan sepasukannya, Mark Webber apabila memandu jentera yg sama dan 5 kali kedudukan drid pertama dan 4 kali kemenangan telah membawa pasukan yg menggunakan enjin Renault ini menjuarai kategori Pengeluar. Pasukan Red Bull Racing yg baru berusia 6 tahun dalam kancah F1 kini merupakan kuasa baru dalam arena sukan lumba itu.

1 comments:

nasri November 15, 2010 at 9:01 PM  

cayalah redbull...dorg menang la sebb banyak mnum redbull..alonso minum shell...pning pale..sian die..huhuhu!


Recent Comments

Editor

My photo
Hi my name is iRfan Johan. I run this blog as a fan of Fernando Alonso. This is not just F1, but this all about Racing. Thanks for visiting.
myfreecopyright.com registered & protected

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP