featured-content

F1 : Keputusan Kelayakan - Abu Dhabi

Sebastian Vettel akan memulakan Grand Prix Abu Dhabi  dari kedudukan pole position yg ke 10 pada musim ini dengan catatan masa 1minit 39.394 saat. Lewis Hamilton kedua terpantas  manakala Fernando Alonso di tempat ketiga dan berada pada kedudukan yg selesa untuk merangkul gelaran WDC jika Alonso dapat mempertahan kedudukan pada hari Ahad ia akan menjadi Juara Dunia untuk ketiga kalinya. Alonso dalam kenyataannya berkata dia tidak akan terlalu kecewa sekiranya gagal menjadi juara dunia musim ini. "Sudah pasti saya sedia jika tewas pada perlumbaan terakhir tetapi saya tidak akan terlalu kecewa kerana ini merupakan musim yang amat positif buat saya," kata Alonso.

Namun, Mark Webber kurang menyerlah pada sesi kelayakan kali ini apabila berada dibelakang semua seterunya. Manakala Jenson Button menjadi pengacau dengan kedudukan ke 4 terpantas. Seorang lagi pemandu Ferrari, Felipe Massa ke 6 di belakang Webber. Barrichello, Schumacher, Rosberg dan Petrov melengkapkan senarai 10 pelumba yg bakal memulakan perlumbaan di 10 petak paling depan di grid.

Raceday: Ahad 9:00 malam waktu Malaysia.

0 comments:


Recent Comments

Editor

My photo
Hi my name is iRfan Johan. I run this blog as a fan of Fernando Alonso. This is not just F1, but this all about Racing. Thanks for visiting.
myfreecopyright.com registered & protected

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP