featured-content

Ada apa dengan blog?

Dunia blog kini semakin menjadi trend baru dan pengaruhnya tidak dapat disangkal lagi. Tidak kira siapa anda, para blogger mampu untuk bergiat aktif kerana era teknologi yang tiada sempadan. Keupayaan untuk menyampaikan maklumat dengan pantas dan mudah menjadikan blog sebagai medium penting penyebaran informasi. Penulisan dalam sesebuah laman blog mampu untuk menjana pendapatan. Bulan lepas, saya baru sahaja mengikuti kelas Dr. Hisham Dzakiria bertajuk 'Role of ICT'.

Internet Marketing telah terbukti membantu meningkatkan jualan dengan memasarkan produk tertentu melalui blog. Blog juga membantu penjenamaan semula (re-branding) sesebuah produk atau perkhidmatan melalui Internet. Dengan menggunakan imej yg baru mampu meningkatkan jualan. Ini untuk blogger yg memasarkan produk fizikal untuk menjana pendapatan.

Blogger juga boleh meraih pendapatan melalui rangkaian iklan yg disediakan oleh Nuffnang, Advertlets dan yg terbaru ManggaAd. Namun, masih ramai yang tidak menyedari akan potensi blog dalam menjana pendapatan sama ada secara sampingan mahupun sepenuh masa. Untuk penerangan lebih lanjut, tunggu post akan datang. Sekian.

1 comments:

zulkbo August 12, 2010 at 3:00 AM  

salam..
berblogging untuk
pendapatan belum
terlintas lagi saya,
sekadar berkawan
antara bloggers
dan ukhwah sesama


Recent Comments

Editor

My photo
Hi my name is iRfan Johan. I run this blog as a fan of Fernando Alonso. This is not just F1, but this all about Racing. Thanks for visiting.
myfreecopyright.com registered & protected

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP