featured-content

Pemilik Virgin Racing : Jutawan Langit


Sir Richard Branson adalah Pengerusi Kumpulan Virgin. Dilahirkan pada 18 Julai 1950 di Blackheath, London. Berkahwin dengan Kristen Tomassi (1972-1979) Kemudian berkahwin pula dengan Joan Templeman (1989-Sekarang). Mempunyai 2 orang cahaya mata, Holly Branson, 29 dan Sam Branson, 26.

Ketika usia 20 tahun, beliau mula mengimpikan sebuah perniagaan berprestij yang dikenali dunia. Dengan itu, Virgin ditubuhkan. Nama Virgin di pilih kerana pekerjanya menyatakan mereka masih baru dalam kepompong perniagaan. Dalam tempoh 40 tahun sahaja, Richard telah mencapai begitu banyak kegemilangan sehingga kerabat di raja England terpanggil untuk menganugerahkan Darjah Kesatrian pada tahun 1999. Anugerah ini membawa gelaran Sir. Bermula dari detik itu Sir Richard Branson mendapat dimensi baru dalam hidupnya.


Pemilik Virgin Racing, Branson (tengah) bersama dua pemandunya, Glock (kiri) dan Di Grassi berazam melakar kejutan pada saingan F1 musim ini. Pemilik pasukan Virgin Racing, Sir Richard Branson mempunyai impian besar dalam perlumbaan F1.

Info Pasukan

Pangkalan: Sheffield/Bicester, UK
Prinsipal Pasukan: John Booth
Ketua Teknikal: Nick Wirth
Pemandu: Timo Glock dan Luca di Grassi
Casis: VR-01
Enjin: Cosworth CA2010

0 comments:


Recent Comments

Editor

My photo
Hi my name is iRfan Johan. I run this blog as a fan of Fernando Alonso. This is not just F1, but this all about Racing. Thanks for visiting.
myfreecopyright.com registered & protected

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP