featured-content

Team Lotus


Tiada lagi nama Lotus Racing pada saingan F1 musim 2011. Pasukan yg mendapat kebenaran untuk terlibat dalam perlumbaan F1 pada lewat tahun 2009 itu akan dikenali dengan nama TEAM LOTUS. Tony Fernandes membeli hakcipta nama Team Lotus dari pemegang sebelumnya David Hunt bagi membolehkan pasukan itu terus menggunakan nama Lotus pada saingan musim 2011. Penukaran nama ini disebabkan GROUP LOTUS menerusi pemiliknya Proton menarik semula lesen yang membenarkan pasukan itu dari terus menggunakan nama Lotus musim depan. Keputusan siapa yang berhak ke atas nama TEAM LOTUS kini bakal ditentukan oleh mahkamah di Britain.

Kontrak Lotus bersama pembekal enjin Cosworth tamat 2 tahun lebih awal. Dan Renault akan membekalkan enjin kepada pasukan Team Lotus bermula musim 2011 dalam satu kenyataan yg dibuat oleh President Renault Sport, Bernard Rey. Pasukan kendalian Tony Fernandes juga telah mengesahkan bahawa mereka akan menggunakan gearbox dan sistem hydraulic dari Red Bull Technology. Masalah yg sering dihadapi pemandu dengan jentera T127 seperti Hydraulic dan Gearbox dapat diatasi dengan Gearbox dan sistem Hydraulic spesifikasi tahun 2009 dari Red Bull Technology.

Heikki Kovalainen dan Jarno Trulli kekal sebagai pemandu utama mereka untuk musim 2011. Manakala Fairuz Fauzy juga kekal dengan peranan sebagai pemandu ujian.

2 comments:

Nazirul December 6, 2010 at 2:39 AM  

harap2 improve season depan


Recent Comments

Editor

My photo
Hi my name is iRfan Johan. I run this blog as a fan of Fernando Alonso. This is not just F1, but this all about Racing. Thanks for visiting.
myfreecopyright.com registered & protected

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP