featured-content

GP Korean : Alonso Kini Selesa

GP Korea di litar Yeongam merupakan kemenangan ke-5 pemandu pasukan Ferrari ini. Fernando Alonso meneruskan kemaraan dan memburu kejuaraan dunia ke 3 nya dengan mengutip mata penuh 25 mata seterusnya mengatasi pendahulu sebelum ini Mark Webber dengan 11 mata.

Kegagalan dua pemandu Red Bull itu, membuka ruang dan peluang Alonso untuk mencipta kejuaraan dunia bersama pasukan Ferrari. Webber gagal mengawal jenteranya sehingga melanggar jentera Mercedes GP yg dipandu Rosberg. Manakala, Vettel mengalami masalah kerosakan enjin. Alonso yg berada di belakang Vettel terus kekal di tempat pertama sehingga tamat perlumbaan. Di ikuti oleh pemandu pasukan McLaren Hamilton di tempat ke 2 dan Massa pelengkap podium untuk Ferrari.

"Hebat... hebat. Anda dan seluruh pasukan berhak meraih kemenangan ini. Syabas!" laung bos pasukan Ferrari, Stefano Domenicali di radio.

Alonso, kini dengan tiga kemenangan dalam empat perlumbaan dan 26 kemenangan dalam kerjayanya, menjerit kegembiraan selepas mengambil bendera berpetak tiga jam selepas perlumbaan sepatutnya dijadualkan bermula.
"Ini adalah perlumbaan terbaik buat pasukan tahun ini," katanya.
"Tetapi tiada apa yang berubah sebenarnya. Kami mengetahui sistem kiraan mata. Apa-apa mungkin berlaku."

1 comments:

Yuni Aisyah October 24, 2010 at 8:14 PM  

Alonso la juara F1 thn nie...lg bpe litar je nak tutup tirai F! musim nie...pape pon hope webber leh bangkit...hehe...


Recent Comments

Editor

My photo
Hi my name is iRfan Johan. I run this blog as a fan of Fernando Alonso. This is not just F1, but this all about Racing. Thanks for visiting.
myfreecopyright.com registered & protected

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP